גזירות בגרמניה

u m h

Member
מסיבות דתיות כמובן.

כך חשבתי באותם ימים בהם קיימתי אורח חיים דתי. ואילו אתה טענת שכולם משקרים גם אלה שאומרים שהם עושים זאת מסיבות דתיות.
 
כמובן.

ומה אתה חושב היום על אופן הפעולה שלך אז?
ראשית, האם היום גם היית מל את בנך? אם כן איך היית מנמק לעצמך את פעולתך זו?
שנית, מה דעתך על הנימוק שנימקת לעצמך את פעולתך אז? האם זו היתה הסיבה האמיתית להחלטה על מילת הבן - הצו האלוהי?
 

u m h

Member
אז הייתי דרוח, כלומר דתי רווח המוני.

"צו אלהי" זה צירוף ששום דרוח לא משתמש בו. אם הִוולד הבן ההורים נכניםס מיד לכוננות ספיגה ומגלגלים בראש את האירוע על כל פרטיו. במקרה הטוב יזכירו לעצמם שמדובר במצווה אבל האטמוספירה היא לעולם דתית לא חברתית חילונית כמו למשל יום בחירות שהקב"ה איננו ברקע.
גם היום הייתי מל, אולם הייתי עושה זאת מסיבה מסורתית ולא כציות לצו אלוהי. היום הייתי מודע לכך שהאקט הוא דתי גם אם אני אינני מזדהה איתו במובן הדתי הרווח ובוודאי שלא הייתי משקיע בלהאכיל כמה עשרות או מאות חברים או קרובים אד-הוק, לא הייתי מגלגל עיניים בזמן הברכות והפיוטים, והייתי בז בלבי לכל דמעה שהייתה מתבזבזת על הטקס היהודי/פגאני הזה.
 
התחרטתי על השימוש ב'צו האלוהי' שניה אחרי

שיגור ההודעה.
הייתי צריך להשתמש במשהו יותר מעודן - החובה הדתית / מצוות הדת או משהו מעין זה.
אתה טוען שהיית עושה זאת מסיבות מסורתיות - כלומר הערך בעיניך טמון בשמירה על המסורת.
האם גם כאשר 50% מהיהודים בארץ, או 50% מהחברה אליה אתה משתייך, יפסיקו למול את בנם כסמל להכנסתו לעם היהודי - תמשיך לצדד באותה מסורת פגאנית, כדבריך, ותמול את בנך?
 

u m h

Member
תלוי.

אם המצב ההיפוטתי אותו אתה מתאר יהיה חוליה אחת מתוך שרשרת של סממנים המעידים על חיסולה של היהדות - אני מניח שאהיה בין אלה שישתדלו לשמור על המסורת כפנומן אתני, לא מתוך הכוונה לקיים מצווה לשמה.

אם יותר ויותר יהודים בעלי תודעת מסורת כמוני יפסיקו למול את בניהם העוללים אולם לא יתנגדו שבנים בוגרים יעברו את התהליך מרצונם, אצטרף אליהם.
 

the YOOK

New member
באמת?

"As a result of these findings, the WHO and the Joint United Nations Programme on HIV/AIDS (UNAIDS) stated that male circumcision is an efficacious intervention for HIV prevention but should be carried out by well trained medical professionals and under conditions of informed consent"

http://en.wikipedia.org/wiki/Circumcision_and_HIV
 

HouseAtreides

New member
מדובר אך ורק במילת בוגרים בהסכמתם המלאה

תחת הרדמה ומעקב רפואי מלא.
לא במילת תינוקות שנעשית מתוך הידיעה שאפשר לחנך אותם להסכים בדיעבד עם מה שנעשה להם.
השופט הגרמני לא הוציא מחוץ לחוק את האופציה הראשונה אלא את השניה, ובכל מקרה המלצת ארגון הבריאות העולמי אינה נוגעת לגרמניה אלא לאפריקה בלבד, וזאת שלא במקרה.
 

the YOOK

New member
זה לא שייך לעניין.

תקרא בבקשה את השרשור מתחילתו ועד סופו. אני לא סנגור על המילה מבחינה רפואית - זה כלל לא מעניין אותי. עבורי המילה היא חובה דתית והשופט גזר גזירה שהיא "יהרג ובל יעבור".
 

HouseAtreides

New member
בדיוק מה שאמרתי: עניין האיידס לא שייך לנושא

כי אף אחד לא יקבל את הטיעון הזה כהצדקה למילת תינוקות אלא רק למילת מבוגרים, מתוך בחירתם והסכמתם המלאה, ורק באזורים מוכי איידס. מחלת האיידס עוברת דרך יחסי מין, תינוק לא מקיים יחסי מין ואין כל סיבה לתת להורים להחליט עבור בנם כ- 15 שנה לפני שהוא פעיל מינית.

הטיעון היחיד שפועל לטובת מילת תינוקות הוא חופש הדת של הוריו. עם זה אף שופט לא יכול להתווכח, אלא אם הוא מוכן להגביל את חופש הדת. אני כמובן מודע לחובה הדתית של אב יהודי למול את בנו בגיל 8 ימים, ומניח שאם מילת תינוקות תוצא פעם אל מחוץ לחוק בכל מקום בעולם כולל ישראל, יימצא לבעיה פתרון הלכתי מניח את הדעת. אם לא - כנראה שחרדים ואולי גם דתיים ימולו את בניהם בתוך הקהילות שלהם, בניגוד לחוק, וכל היתר יימנעו מכך.
 

tomerbenner

New member
כל ארגוני הרופאים בעולם מתנגדים לברית מילה

כל ארגוני הרופאים בעולם מתנגדים לברית מילה וחלקם אף ממליצים לאסור אותה בחוק.

"ארגון הבריאות העולמי" - למרות שמו המפוצץ הוא לא ארגון רופאים. הוא זרוע פוליטית של הא"ום. אותו או"ם שמזמין אנשי חמאס להיות בוועדות לזכויות אדם.

אני מדגיש שוב את העובדה - כל ארגוני הרופאים בעולם קבעו שאין הצדקה רפאוית לברית מילה. אין אפילו ארגון רופאים אחד בכל העולם שממליץ על ברית מילה.

הנה כמה דוגמאות:

ארגון רופאי הילדים בשוודיה: ברית מילה מהווה תקיפה והשחתת גופם של ילדים. ארגון רופאי הילדים ממליץ לאסור ברית מילה בחוק.
http://m.thelocal.se/39200/20120219/



ארגון רופאי הילדים בקנדה: אין לבצע ניתוח ברית מילה בתינוקות.
http://www.cps.ca/english/statements/FN/fn96-01.htm




ארגון הרופאים ההולנדי: ניתוח ברית המילה פוגע בזכות הילד לשלמות גופו. בניגוד לדעה הרווחת, ברית מילה יכולה לגרום לסיבוכים רפואיים – דימום, זיהום, חסימת פתח השופכה והתקפי פאניקה הם סיבוכים נפוצים במיוחד. רופאים חייבים ליידע ולהדגיש להורים לתינוקות את הסכנות לסיבוכים ואת כך שאין יתרונות רפואיים לברית המילה.
http://knmg.artsennet.nl/Diensten/k...rapeutic-circumcision-of-male-minors-2010.htm



ישנן סיבות טובות לאסור בחוק את ביצוע ברית המילה בבנים בדיוק כמו שהחוק אוסר ניתוחים משחיתים באברי המין של בנות.
http://knmg.artsennet.nl/web/file?u...e-f42b-47a5-960e-be08025b7b04&contentid=77976



ארגוני הרופאים באוסטרליה ובניו-זילנד: הראיות הרפואיות לא מצדיקות ניתוח ברית מילה.
http://www.kids.vic.gov.au/downloads/male_circumcision.pdf



יש עוד דוגמאות רבות, כי כפי שהסברתי - כל ארגוני הרופאים מתנגדים לברית מילה.

בברכה,
תומר
 

the YOOK

New member
אמרתי כבר שזו פוליטיקה יותר ממדע,

(ממש כמו ה- IPPC וה- ERU לעניין ההתחממות הגלובלית)
אבל זה לא סותר את העובדה שאלב85 שיקרה. הארגון המכונה "ארגון הבריאות העולמי" אכן ממליץ על ברית מילה (באיזורים מסויימים של העולם).
 

tomerbenner

New member
זה כן מדע

ראשית אני בטוח שאלב85 לא שיקרה. היא פשוט התכוונה לכתוב "כל ארגוני הרופאים" ואולי בטעות יצא לה דבר אחר מאד דומה. ככה זה בפורום כשכותבים מהר, לפעמים עושים טעות קטנה בשם של ארגון או קבוצה, זה לא שקר.

שנית, הפולטיקה היא רק בצד של "תומכי המילה". יש להם אינטרסים כלכליים ודתיים חזקים מאד להמשיך את הניתוח המזעזע הזה.
מנגד, מתנגדי מילה כמוני פועלים רק בהתנדבות. אף אחד לא משלם לי על אי ביצוע מילה בעוד מוהלים מגלגלים כ- 50 מיליון ש"ח בשנה רק בישראל ועוד כסף רב מאוד בעולם.

כמו כן, ארגון הבריאות העולמי, שהוא גוף פוליטי מושחת, רוצה לקבל תקציבים, יוקרה, וגובים. אז הם "מצאו" פתרון קסם שכוויכול מונע גם איידס, גם סרטן, גם דלקות, וגם עוד כ- 20 מחלות אחרות (שעם הזמן הופרכו) ושמחייב המון תקציבים ומספק להם המון יוקרה.

חשיבה הגיונית בסיסית מחייבת סקפטיות עצומה לטענה מצחיקה שכריתת איבר גוף תקין וחשוב מכל תינוק זכר בעולם היא הפתרון הטוב ביותר שניתן למצוא לכל מיני מחלות.

ארגוני הרופאים בעולם קראו את כל הקשקושים של ארגון הבריאות העולמי ועדיין כולם מתנגדים לברית מילה. אפילו אחד לא השתכנע.


בברכה,
תומר
 

HouseAtreides

New member
מהם לדעתך האינטרסים של מתנגדי המילה?

רובם אמריקאים דרך אגב, שאפילו לא יודעים שגם יהודים וגם בישראל הקטנה מלים תינוקות בני יומם. חלקם אפילו לא יודעים מה זה ישראל. הם פשוט נוכחו יום אחד לדעת שחלק חיוני ומתפקד מאיבר המין שלהם הוסר - ויש מי שזו היתה תגלית *מאד* לא משמחת עבורם. יש גם ישראלים כאלה, ששלמות איבר המין שלהם חשובה להם יותר ממצווה דתית כלשהי, חשובה ככל שתהיה בעיני מאמיניה, ומפריע להם שאיש לא טרח לשאול אותם לדעתם. עד כדי כך נשמע לך מוזר?
 

the YOOK

New member
ומה האינטרסים של מתנגדי השחיטה?

מניעת סבל מהחיות הנשחטות. אלא שהם תוקעים את החץ ומסמנים את המטרה מסביבו. כנ"ל לגבי מילה - כל אדם מגיע עם דעה קדומה לא מגובשת לגבי המילה (האם זה מזיק/לא מזיק/תורם לבריאות האדם, כשגם את המושג "בריאות" אי אפשר להגדיר באופן אובייקטיבי), ואז הוא יוצא לאשש את זה.
 
למעלה