מפה יפה מאוד!
המפה הזו יכולה לשמש בתור כלי יחצני כדי לחלחל את כל הפיתוחים העתידיים לתודעת הציבור. ישנה מפה דומה של לונדון ב-
2016 ש-TFL פרסמה שנה שעברה. לא אכנס להערות על הקווים עצמם - עמית (מוקול2) היטיב בכך ועם רוב השגותיו אני מסכים. למרות זאת אני דווקא חושב שהתצורה שעשית בבאר שבע היא האופטימלית כל עוד יהיה תיאום מירבי בין שני הקווים. בעצם דרוש שרכבות מכל ארבעה הכיוונים תגענה לבאר שבע צפון בו זמנית, תחכנה כ-3 דקות ותמשכנה לדרכן. לגבי ההשראה שלך, מדובר ב-
Harry Beck (שמו כתוב ב-e), שהיה שרטט ברכבת התחתית של לונדון. לא רק שהוא המציא את המפה המפורסמת כתחליף למפות הגיאוגרפיות המתוסבכות, אלא שהוא הנהיג טיפוגרפיה אחידה (מבוססת על הגופן שנקרא
Johnston) ומיתוג בכל המערכת, דבר די חדשני בזמנו. מבחיה גרפית נשארת נאמן למקור כמעט לחלוטין, למרות שאני כמעט בטוח ששימוש ציבורי של גוף כלשהו במפה תהיה אסורה ללא שינויים מסויימים מכיוון ש-TFL מגינים בחרפת נפש על האלמנטים הגרפיים "שלהם". יש לי רק שתי הערות לגבי "הנאמנות למקור": 1) בקטע שבין בנימינה לתל אביב, מדובר בקו פרברי ובקו בינעירוני עם פחות תחנות. במפה של לונדון נהוג במקרים כאלה להפריד מעט את שני הקווים (שים לב ל-Metropolitan שבין Baker Street לבין Wembley Park או ל-Piccadilly שבין Earls Court ל-Acton Town). קווים צמודים זה רק ששכל התחנות משותפות ובדרך כלל כשהרכבות גם עוצרות כולן באותו רציף. 2) בקטע שבין נתב"ג לת"א הקו הירוק חוצה את הקו הכתום בסיבוב. הנהוג במפה של לונדון הוא שקווים חוצים אחד את השני רק ב-45 או 90 מעלות ובכל מקרה לא כששני הקווים הם בסיבוב. על מנת להמנע מכך ניתן פשוט להסיט "דרומה" את הקו הירוק כך שיחצה רק את הקווים לצומת חולון, והייתי גם משאיר רווח קטן ביניהם בדרך לנתב"ג כדי לכפר על הרווח ביניהם בתוך האיילון (אלא אם כן תצמיד אותם גם באילון).